środa, 6 marca 2013

Przepisy FIT: Sałatka z marynowaną suszoną śliwką, grillowaną szynką szwarcwaldzką, grillowaną papryką i kiełkami rzodkiewki (355 kcal)

Wiosna zbliża się wielkimi krokami. Promienie słońca grzeją coraz mocniej, ptaki śpiewają coraz głośniej, a lekki, coraz cieplejszy powiew wiatru uświadamia nam, że już niedługo, już za moment, wyskoczymy z zimowych kurtek, i wskoczymy w lekkie wiosenne okrycia. Z niecierpliwością czekam na ten moment.

Nie da się ukryć, wiosna depcze nam po piętach ...... dlatego dziś polecam lekką, aromatyczną, dietetyczną sałatkę z grillowaną szynką szwarcwaldzką, grillowaną papryką, marynowaną suszoną śliwką i kiełkami rzodkiewki. 
Wartość energetyczna tej sałatki to 355 kcal.



Do przygotowania sałatki potrzebujemy:
* 6 suszonych śliwek (130 kcal)
* 100 ml aromatyzowanej oliwy do marynowania śliwek - ja używam oliwy z pomidorów suszonych (najlepsze pomidory i najlepsza z nich oliwa,są firmy SMAK)
* 50 gram mieszanki sałat z rukolą - to ok. 1/3 standardowego opakowania mixów sałatkowych (10 kcal) 
* 3 plasterki szynki szwarcwaldzkiej mocno wędzonej (33 kcal) 
* ćwiartka czerwonej papryki (16 kcal) 
* garść kiełków rzodkiewki ( 2 kcal)
* sos winegret :łyżka soku z cytryny, 4 łyżki oliwy, szczypta soli, czarny pieprz,łyżeczka musztardy (164 kcal)  (cały sos ma 328 kcal - używamy połowy)

1. Śliwki marynujemy w aromatyzowanej oliwie 5-6 godzin (można zostawić na noc)
2. Na suchej patelni grillowej, grillujemy przecięte wzdłuż plasterki szynki szwarcwaldzkiej
3. Paprykę grillujemy na patelni po grillowanej szynce szwarcwaldzkiej
4. Przygotowujemy sos winegret:  do słoika wlewamy sok z cytryny, dodajemy sól i musztardę. Zakręcamy i potrząsamy do momentu,aż sól się rozpuści, a musztarda połączy z sokiem z cytryny. Dodajemy oliwę, potrząsamy aż składniki się połączą. Doprawiamy pieprzem.
5. Na sałacie układamy grillowaną paprykę, szynkę szwarcwaldzką, poprzecinane na pół śliwki wyjęte z oliwy. Dekorujemy sosem i kiełkami.

Smacznego, 





11 komentarzy:

  1. super:) dzięki za komentarz i link do Twojego bloga! masz bardzo fajne przepisy i z chęcią skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ apetyczna sałatka, składniki bardzo zachęcają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tę sałatkę. Zachęcam do wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo smakowicie. Połączenie składników zachęca do wypróbowania przepisu :)

    pozdrawiam ciepło

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  5. i tu znowu mam problem,,tak jak wczesniej pisalam , ze nie jadam ryb...tu jest tak samo ale z suszonymi owocami,,aa i jeszcze kawa,,owoce w malej ilosci moze zjem,,chociaz pozniej moga byc male problemy... :) a kawy ni pilam nigdy w zyciu :)ale moze dobrze ? :) zamiast kawy np..woda..albo herbata,,sok ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, zamiast kawy może być sok (kaloryczność podobna). Woda, herbata owocowa bez cukru - bez ograniczeń.

      Usuń
  6. a zamiast suszonych śliwek czym mogę zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy zamiast szynki szwarcwaldzkiej mozna uzyc jakiejs innej wedliny?

    OdpowiedzUsuń